Visby. 17-20/8 2022.

Onsdag mitt på dagen anlände vi till Visby Strandby camping som ligger ca 1 km från Visby centrum. Vi fick en bra plats med mycket skugga, det behövdes i värmen. När vi kommit på plats tog vi en cykeltur längs strandpromenaden ,det blev en liten rekognosceringstur i Visby. När vi kom tillbaka till campingen gick vi till uterestaurangen och åt mycket god pizza. De höll på att förbereda ett musikquiz som de tyckte vi skulle vara med på, fast Eje skulle ha ett digitalt möte i husvagnen först. Vi gick tillbaks efter mötet och hade en mycket rolig kväll med musiktävling och trevligt folk, det lag Ingrid deltog i vann förstås. på torsdagen cyklade vi in till Visby och turistade. Vi åt god mat på en libanesisk restaurang. Sen tog vi det lugnt vid husvagnen. På fredagen cyklade vi runt norra och östra delen av ringmuren, det var vackert. Vi var inne i domkyrkan och vi cyklade och promenerade runt och njöt av Visbys alla vackra vyer. Vi åt mat på en restaurang vid torget och drack kaffe vid strandcaféet nära campingen. Sen var vi helt utpumpade eftersom det var ca 31 grader varmt så det var skönt i skuggan vid husvagnen. På campingen pratade vi mycket med våra grannar som var vana Gotlandsturister de gav oss många tips om vad vi kunde besöka, så det känns som om vi vill åka till Gotland igen, det finns mycket kvar att se. På kvällen packade vi ihop eftersom vi skulle åka med en tidig färja på lördag morgon mycket nöjda efter två härliga veckor på Gotland.