Måndagsutflykt. Colourful south.

Idag på morgonen åkte vi med en minibuss från hotellet på en utflykt söderut på ön, vi var fem personer en guide och en chaufför . Lyxigt!!
Det var en mycket bra guide, hon pratade bra engelska och berättade mycket om Mauritius för oss.
Först besökte vi en vulkankrater vid staden Curpipe, Där var vi med vår taxichaufför på julafton, idag var det mycket vackrare eftersom vädret var bättre och det var bättre utsikt.
Vi  besökte en fabrik där de tillverkade modellfartyg, intressant vilket arbete de la ner på tillverkningen, men vi hade inget intresse av att köpa ett skepp och ta med hem.
Vi åkte vidare till hindutemplet som vi nu besökte för andra gången, det var väldigt bra att vara där en gång till och få veta ännu mer om hinduismen.
Nästa stopp var utsiktpunkten Riviere Noire i nationalparken Black River Gorges.
Vi hade en otrolig utsikt över nationalparkens regnskog och även ett litet vattenfall.
Efter det besökte vi en restaurang där det var en underbar utsikt. Maten var mycket god, till förrätt fick vi en mycket god sallad gjord av palmhjärta, huvudrätt var fisk (dorado). Fisk är de mycket bra på att tillaga här på Mauritius. Dessert var vårrulle med banan och vaniljglass.

Vi fortsatte vårt besök i nationalparken  där vi såg ett fantastiskt vattenfall., som var  uppdelat i två fall
Det är  en otrolig  växtlighet i regnskogen, hela södra Mauritius är som ett växthus, varmt och fuktigt.
Efter vattenfallet fick vi besöka höjdpunkten för dagen, the 7 coloured earth
Det ligger också i nationalparken och består av eroderad lava och olika jordarter som har lagt sig i olika lager och färgat marken i olika färger, en väldigt speciell upplevelse att se.
När vi kom tillbaka till hotellet var det bara att ta sig ett dopp i det turkosfärgade vattnet och slappna av.