Hemresa 15-18/7

Fredag morgon lämnade vi Potsdam. Vi var mycket nöjda med dagarna där. Campingen var väldigt bra och utflykterna till Berlin och Potsdam har varit toppen. Resan norrut gick bra förutom att vi hamnade i en bilkö vid Lübeck som gjorde att vi avverkade fem kilometer  på ca en timme. Vi anlände till Burg på Fehmarn på eftermiddagen. Det var en väldigt fin camping. Det fanns en fin sandstrand, vädret var blåsigt och lite kallt så vi kände inte för att bada. Fehmarn verkar var en väldigt fin ö vi kommer nog att stanna där lite längre en annan gång när vädret är bättre. Vi åkte in till Burg för att handla ”nödvändiga” drycker som alla svenskar gör.
På lördagen åkte vi vidare med färjan Puttgarden- Rödby genom Danmark och sen  färjan Helsingör -Helsingborg. Vi checkade in på Råbocka camping i Ängelholm. En mycket bra camping det också!
På kvällen var det hårdrocksunderhållning vid restaurangen. Det var ett  lokalt band som heter Blacksmith Legacy. Det var en underhållande kväll.
På söndagen åkte vi till Helsingborgs stora köpcenter, Väla. Där gick vi i några timmar och gjorde lite fynd på rean. På kvällen tog vi en promenad på till stranden , det är en fin lång sandstrand med härliga sanddyner men vädret inbjöd inte till något bad.
På måndagen vände vi kosan hemåt och kom hem till Degerfors på kvällen, mycket nöjda med vår  husvagnssemester.